Сторінка класного керівника


Мій 5-а клас

Виховна година на тему:
«Твоє здоров'я в твоїх руках»

Мета: виховувати в учнів потребу в здоровому способі життя,відповідальність за своє здоров'я, показати шляхи підтримки і зміцненняздоров'я, вчити дітей способам підвищення працездатності.
Виховувати непримиренне ставлення до шкідливих звичок, пропаганда здорового способу життя.
Обладнання: слайди « Притча про метелика», демонстраційний матеріал «Шкідливі звички», емблеми команд, кулі, фішки червоного, зеленого і блакитного кольору. І частина – тематична
ІІ частина - конкурс «Здоровий будеш, все здобудеш»

Хід заходу
На початку уроку учні поділяються на дві групи.
1. Вступне слово вчителя
-Почати наш захід я хочу з однієї цікавої історії. Це притча про метелика.
У давнину жив - був один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в закритих долонях принесу мудреця, потім запитаю його, як він думає, жива у мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що жива, я сомкну щільно долоні, раздавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я распахну долоні, метелик вилетить жива і неушкоджена і скажу, що наш великий мудрець помилився».
Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав у мудреця, яка у нього в долонях метелик, мудрець відповів: « Все в твоїх руках».
-Все в наших руках - і здоров'я, і навчання, і повага друзів, і «Твоє здоров'я в твоїх руках» любов у сім'ї...
І майбутня життя! Хочете жити надалі добре? Додайте до цього зусилля вже зараз і ви про це не пошкодуєте в майбутньому. Потрібно лише любити себе, вміти приймати рішення, які вам же підуть на користь, якими б важкими вони не були для вас. Не завжди те, що потрібно виявляється приємним. Хтось не любить мити посуд, але ж це потрібно! Мамі допомога, чистота в будинку...Хтось не любить вчитися, але ж без професії в житті буде сутужно в наш час! Хтось завжди грубить, лаятися як з друзями, так і з усіма іншими, але ж колись - то ця грубість повернеться йому ж. Це доведено часом!
Здоров'я - це головна цінність людини. Здоров'я не купиш ні за які гроші. Будучи хворим, ви не зможете втілити в життя свої мрії, не зможете повністю реалізуватися в сучасному світі ... І саме про здоров'я, про те, як його зберегти, ми і поговоримо сьогодні.
-Здоров'я - багатство на всі часи. А воно закладається в дитинстві. Ваше здоров'я, як скарб, який знаходиться глибоко в землі. Та щоб знайти скарб, потрібно докласти великі зусилля.
-Щоб бути здоровою людиною, необхідно, перш за все, відмовитися від шкідливих звичок. Ми з вами зараз пограємо в гру.
2. Гра - кричалка «Корисно - шкідливо»
( Діти відповідають хором словами «корисно», « шкідливо» на запропонований вчителем варіант)
- Читати лежачи ...(шкідливо).
-Дивитися на яскраве світло ... (шкідливо).
-Промивати очі вранці ... (корисно).
-Дивитися близько телевізор ... (шкідливо).
-Оберігати очі від ударів ... (корисно).
-Вживати в їжу моркву, петрушку ...(корисно).
-Терти очі брудними руками ... (шкідливо).
-Займатися фізкультурою ... (корисно).
3.Слово вчителя
- В житті дуже складно відмовитися від чогось привабливого. Дуже часто ми погоджуємося, добре розуміючи, які неприємності і наслідки для здоров'я за цим послідують. Іноді такі вчинки відбуваються із-за солідарності з товаришами, бажання не бути білою вороною, але частіше всього тому, що не усвідомлюється цінність власного здоров'я. Зараз я вам розкажу про найшкідливіші для здоров'я звички.
Деякі діти хочуть здаватися дорослими і пробують курити, пити вино. Зустрічаються і ті, хто пробує наркотики. Це дуже шкідливі затії. Адже звикнути до поганого легко. Набагато важче потім позбутися від небезпечної звички.
        Курець спочатку і не помічає, як він отруює свій організм. Адже в тютюні є сильна отрута - нікотин. Він легко проникає в кров, накопичується у внутрішніх органах і поступово руйнує їх. Тільки людина не відразу помічає це. Так, буває, нудить  після першої цигарки, голова паморочиться. Це організм подає сигнал тривоги. Багато школярі курять не тому, що їм подобається курити, а тому, що хочуть здаватися дорослішими. І через кілька років той, хто палить, починає кашляти, задихатися при бігу або навіть при ходьбі, швидко втомлюватися. І чекають курця хвороби органів дихання: астма, туберкульоз, рак.
        Не менш шкідливий і алкоголь. Від нього теж страждають всі внутрішні органи. Отруєння мозку призводить до того, що людина просто - напросто дурнішає, у неї погіршується пам'ять, вона важче засвоює нове.
           Наркотики часто називають « білою смертю». Чим раніше людина звикає до них, тим швидше вмирає. Хронічні наркомани взагалі живуть мало. Наркотики повністю висмоктують з людини всі сили. Немає ніякої сміливості в тому, щоб спробувати наркотик. А ось якщо  зумів  відмовитися, значить, дійсно є сміливість і воля.
-Умійте сказати " НІ " всім шкідливим звичкам.
4. «Чорний ящик»
«Я здоров'я збережу - сам собі допоможВиноситься чорний ящик з овочами та фруктами. Діти вгадують що лежить у чорному ящику.
Гра «Завжди, іноді, ніколи» 
По черзі показувати продукти харчування всім учням. Учні за допомогою жестів показують кінець речення: «Цей продукт можна їсти…»
(Завжди – великий палець правої руки піднімають угору;
Іноді – відводять у бік,
Ніколи – опускають униз).
- Їжте більше вітамінів –
Яблук і апельсинів!
І не будете хворіти
Будете здорові!
(Овочі та фрукти дуже корисні, в них міститься дуже багато корисних вітамінів)
Слово вчителя.
- А як ви думаєте, турбувалися наші предки про своє здоров'я?.. Звичайно ж, турбувалися. І це відбивається в народних прислів'ях і приказках. Прочитати ці прислів'я ви зможете, виконавши завдання (в групах); зібрати прислів'я.
Усяке діло поправимо ... (якщо людина здорова ).
У здоровому тілі ... (здоровий дух).
Захворів живіт, ...(тримай порожнім рот).
Хто любить спорт, ... (здоровий і бадьорий).
Швидкого і спритного ... (хвороба не наздожене).
Без праці ...(ні відпочинку).
Землю сушить спека, ...(а людину - хвороба).
До слабкого і ...(хвороба пристає).
Справі час, ... (потісі - годину).
Попрацював - ... (відпочивай).
Здоровий будеш - ... (всього добудеш).
Хворий - лікуйся, ...(а здоровий - бережися).
5. Обговорення.
-Великі люди про цінності здоров'я казали так:
« Здоров'я - дорожче золота» (В. Шекспір).
« Здоров'я ніколи не може втратити своєї ціни в очах людини, тому що і в достатку і в розкоші погано жити без здоров'я» (Н. Р. Чернишевський).
« Дев'ять десятих нашого щастя залежить від здоров'я» (А. Шопенгауер).
« Здоров'я - велика справа як для того, хто ним користується, так і для інших (Карлейль).
-На вашу думку, що таке здоров'я? ( Відповіді дітей).
- У словнику Д.І. Даля записано: « Здоров'я - це правильна, нормальна діяльність живого організму».
6. Обговорення життєвих ситуацій
- Діти, чи знаєте ви фразу «неписьменна людина»? Це не тільки той, хто не вміє читати і писати, але і той, хто не знає правил здорового способу життя.
Пропоную вам познайомитися з образом життя хлопців і оцінити їх поведінку.
(Діти працюють у групах. Читають, обговорюють, пояснюють своє рішення. При відповіді коротко викладають спосіб життя дітей).
1. Денис вважав, що в житті стільки всього цікавого і стільки треба встигнути, що йому просто ніколи було скупатися, вмитися, почистити і погладити одяг, вимити взуття. Їв він на ходу, забуваючи помити руки, а часто і фрукти.
2.Ігор дуже любив читати. Він читав багато і скрізь: під час їжі, по дорозі в школу, в транспорті, ввечері, після приготування уроків. А коли мама вимикала світло і бажала « Спокійної ночі», він, щоб не засмучувати маму, читав під ковдрою при світлі ліхтарика. А ще Ігор любив гучну музику і часто не знімав навушники за кілька годин, у перервах між читанням.
3.Даша дуже любила цукерки, але боялася зубних лікарів. Після їжі вона забувала не тільки почистити зуби, але і прополоскати рот.
Поступово на яснах з'явився наліт, в зубах з'явилися маленькі дірочки, які ставали більше, а колір зубів змінився - став темним. Але Даша вважала, що зуби пофарбували цукерки.
7.Учитель:
-Діти, вам було дано завдання підготувати рекомендації знаменитих людей про те, як зберегти своє здоров'я.
(Читають учні).
 Людина може жити до 100 років. Ми самі своєю нестриманістю, своєю беспорядочностью, своїм потворним поводженням з власним організмом зводимо цей нормальний термін до значно меншої цифри. ( И.П.Павлов).
 Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров'я, повноцінне і радісне життя. ( Гіппократ).
 Відпочинок після розумової праці - це не бездіяльність, а праця фізична, що не тільки приємно, але і надзвичайно корисно. ((К.д.ушинський).
8. Вчитель:
- Ми з вами завершили перший етап нашого заходу, а тепер переходимо до конкурсної програми.
Конкурс « Здоровим будеш - все здобудеш!»
І. Представлення команд
( Команди по черзі показують свої емблеми і кажуть девізи)
«Вітамінки»
« Вітаміни поглинає,
І здоров'ю допомагайте». 
« Чистюлі»
« Ми чистюлі краще всіх,
Сьогодні до нас прийде успіх»
ІІ. Конкурс «Корисна звичка»
Перед кожною командою знаходиться ромашка. На кожній пелюстці необхідно написати корисні поради для інших команд, які допомагають зміцнювати і зберігати здоров'я.
ІІІ. Конкурс «Дружні пари»
«Хворий - лікуйся, а здоровий - бережися!» У кожного картки, потрібно встати парами.
а) ноги
б) руки
в) ніс
г) волосся
д) зуби
е) нігті
ж) голова
з) одяг
а) таз з водою
б) мило
в) носовичок
г) гребінець
д) зубна паста
е) ножиці
ж) капелюх
з) щітка
ІV. Конкурс « Сила духу»
Представник від кожної команди повинен швидко надути кульку і його лопнути.
V. Бліцтурнір для капітанів
Учитель: «Здоров'я не купиш - його розум дарує» - під таким девізом ми проводимо бліцтурнір. Конкурс «Зарядка»
Капітани по черзі показують комплекс пврав для ранкової гімнастики.
VI. Підведення підсумків
Оголошуються переможці. Команди нагороджуються грамотами.
VII. Рефлексія
- Піклуватися про своє здоров'я має кожна людина. Головне - захотіти бути здоровим!
Учениця  читає вірш
Єдина річ цінується найбільше
Лише тоді, коли немає вже її,
І ти не знаєш втрати більшої,
Адже це найцінніше на землі.
Подібного купити ти не в змозі,
І гроші вже не мають влади тут,
Це диво не знайдеш ти на дорозі,
Нестачу цю уже не віднайдуть.
Ти проміняв її на цигарковий попіл,
На пляшку та наркотиків дурман,
А схаменувшись, зрозумів лиш потім
Життя своє ти зовсім занедбав...
Ти винен не один, і борг наш спільний.
Біда єдина нас усіх єднає
Ми знищуєм живе, а значить, гинем,
Лише провини власної не помічаєм.
Це помилка! Дорога наша хибна,
Панує тут жорстокість й забуття.
Невже для нас ім'я людини гідне,
Якщо не в змозі ми змінити це життя?
Можливо, людяності навики згубили,
У серці - лід, а на душі - зима.
І тільки погляд хворої дитини
Від нас правдиву дійсність не схова.
Я вірю, до снаги нам світ змінити,
Здоров'ю скажем «так!», хворобам - «ні!»,
І довго та щасливо будуть жити
Здорові люди на оновленій землі!
Єдина річ цінується найбільше
Лише тоді, коли не має вже її,
І ти не знаєш втрати більшої –
Здоров'я найцінніше на Землі!
Задумайтеся про своє ставлення до свого здоров'я. Давайте висловимо в кольорі, як ви тепер будете ставитися до свого здоров'я.
Червоний - Я буду намагатися вести здоровий спосіб життя.
Зелений - Я не впевнений у своєму виборі.
Блакитний - Я також байдужий до свого здоров'я.
- Ми з вами сьогодні добре попрацювали. Сподіваюся, що здоровий спосіб життя увійде у вас у звичку і не буде викликати труднощів.А починати треба кожен день з посмішки, тоді він буде, як свято.Так що будьте всі здорові!

Сценарій нового року


СНІГОВИК Ой, як хороше на дворі, біле – біле все довкола
За вікном сніжок летить, вітром завіває
А до нас веселе свято в гості поспішає.
І до себе я на свято запросив гостей багато
А поки я їх чекаю трішки в залі поприбираю.
 звучить музика із кінофільму «Попелюшка» – до залу заходять Король та Королева/
1 Королева:
Ось палац наш крижаний
Щоб зустріти рік новий
Ми запрошуєм гостей
І дорослих і дітей
2 Король :
До нас у крижаний палац
Запрошуємо, друзі, вас
На Новорічний бал казковий
Чудовий, радісний , святковий
Парний танець
Король та Королева займають місця на троні/
 4 Королева :
О,мій Король , у нас йде бал
Дзвінкий веселий карнавал
А сина нашого нема
Сьогодні цілий день сама
Був хмурим наче дим
Здається , захворів наш син.
5 Король:
Покличте лікаря ,
Що б знати чим він хворий
6 Принц:
Не треба лікаря , мій тато,
Я здоровий!

Скажу відверто без образ
Напевно , принц ваш закохавсь
І що тепер мені робити
Не можу я без неї жити
Спитаєте : „ А хто вона ?”
Відверто сам не знаю я
Була тут дівчина така
Ось залишила в нас на сходах
Цей черевичок золотий
Такий маленький чарівний
Король: Запросити потрібно фею. Гукають Фея,фея….
7 Фея:
 Я –Фея Півночі чарівна і прекрасна
Люблю мороз і сонце ясне.
Дівчат сюди покличем ми
Щоб черевик приміряти тож чарівною паличкою
Зараз
я взмахну
І першу гостю в зал
я запрошу
То Нічка –Новорічка
Зоряного кола, А з нею
Сестрички зіроньки ранкові
Танок нічки із зірочками під музику Ф. Шопена
Нічка:Емілія
8 Я ніч Новорічна ! Найкраща у році
Мені підкоряються інші всі ночі
Мене виглядають від року до року
Без мене Новий рік не ступить н
і кроку
9 Зірочки
Зірочка1.  Новорічна ніч настала
як довго я цього чекала
стою в такій чудовій залі
як в різноколірнім розмаї
з нами весь народ стрічає
щасливе свято-новий рік
і ми сьогодні вам бажєм
ще краще жити, ніж торік
Зірочка2Як тільки вечір настає
На небі ми з’являємось,
Танцюєм зоряний танок,
З подружками стрічаємось.
Зірочка3  ми веселі, ми щасливі,
новий рік стрічаємо
всіх гостей у цьому залі
щиро привітаємо.
/Принц приміряє черевичок Нічці/
10 Принц:
Ну, що ти Нічко, ти чудова
Ти незвичайна і казкова
І навіть дуже чепурна
Та вибач ,Фея, Не вона
11 Фея:
Тож спробуємо іще раз / чаклує паличкою/
/Звучить музика з казки „Пригоди Буратіно” /
„Танок Буратіно і Мальвіни” під саундтрек із кінофільму «Буратіно»
12 Буратіно :
Впізнали мабуть ви мене
Веселого хлопчину?
Звичайно що впізнали всі,
Я звуся Буратіно
Зі мною красуня Мальвіна
Вона рахувати мене навчила
13 Мальвіна :Я дівчинка Мальвіна,
Подружка Буратіно,
Хоч дівчинка маленька,
Та знаю, що гарненька.
З Новим роком Вас вітаю,
Щастя й радості бажаю!
У містечку казковому ,чарівному, чудовому
Нехай луна веселий сміх
 З Новим роком вас усіх!
/Принц приміряє черевичок Мальвіні/
14Принц:
Так тут волосся голубе
А в тієї золоте
15 Король:
В нас сьогодні карнавал
Веселитись треба нам
16 Королева:
Та синочку не до сміху
Де знайти нам його втіху?
17 Король:
Покличемо жука до зали
Хай веселить, хай грає з нами
18 Королева:
Він любить ігри, любить сміх
Розвеселить гостей усіх
(виходить жук)
   19 Жук співає: під музику «Добрый жук» Композитор: Спадавеккиа А.
Я казковий, добрий Жук, добрий Жук, добрий Жук.
Для усіх малят я друг, давній добрий друг.
Я до зали прошу всіх, прошу всіх, прошу всіх,
Заспіваємо пісні, радісні пісні.
Жук Тік-так, тік-так біжать хвилинки,
Невпинно час летить.
Зібрались ми біля ялинки,
Щоб Новий рік зустріть!

20 Фея: Ну ,що ж тоді рушаймо далі – наступну дівчину сюди я викликаю
Виходять Червона Шапочка і Вовк.
21 Червона Шапочка:
Я Шапочка Червоненька,
 Я слухняна і чемненька.
Мама пиріжків спекла,
Щоб бабусі віднесла.
23 Вовк: Не треба вам мене  лякатись
Не стану її ображати
Бо свято сьогодні незвичне
Казкове воно, новорічне
В житті таке раз лиш буває
З
Червоною Шапочкою вовк заспіває.
24 Фея:Принц, а може це вона незнайомка чарівна?
Принц міряє туфельку і пожимає плечима.
Ну тоді рушаймо далі – наступну дівчину сюди я викликаю
(Білосніжка та гном)
/Звучить музика –виходить Баба Карга/
баба Карга : Привіт усім!!!
Впізнали хто я?
Та яка там баба Яга??? Я справжнісінька Баба Карга 
Не така я вже стара та не трішки не лиха . Та ви зі мною ще зовсім не знайомі , бо я все життя на болоті прожила 6 з жабками крихотухами , з комарами та мухами , з зміями кусючими ,з поганками та отруйними ядючками, Моє болото Дід Мороз заморозив ось я і прийшла того діда покарати _подарунки відібрати.
Що б була помічниця як я...ну хоча б та – баба Яга я би нею керувала , трохи розуму навчала ,бо вона вже і стара і глуха та ще й крива.
А я ще ого-го –го , ха-ха- ха – і не маю я горба і співаю і чаклую – подивіться як танцюю
/Танок Баби Карги/
Ой, хтось летитьЗаховаюсь за ялинку , зачекаю там хвилинку
/ховається – вилітає баба Яга/
Баба Яга :Ой! Це знову ви?Що голубчики ?Новорічного свята захотіли?Шоу прийшли подивитися? А я ось вже 20
17 років цю мильну оперу граю – тьху – набридло 
Яга чи Відьма як не зви
Від того я не плачу
З прибудків я нетрудових побудовала дачу
У мене ступа в гаражі, та я в ній не літаю
Не глупа я , що й не кажіть - на бумері я роз”ізжаю
(виходить Баба Карга)
Баба Карга:
Бабусенько Ягусенько
Б.Яга :
Бабусенько Каргусенько!
Баба Карга:
Щічка дощічки – бережимо помаду
(Тричі цілуються – потім спльовують)
Б.К :
Я тебе тут так чекала
Всім присутнім вихваляла
Баба Яга:
Що стара баба Яга ?Що крива моя нога?
Я не гірш тебе чаклую
І у танці перетанцюю
Б. К. : мене?
Б.Яга : тебе!
Б. К. : мене?
Б.Яга : тебе!
Баба Карга:
То ж давай позмагаємось хто більше танцюристів біля себе назбирає – той переможе
(Конкурс с бабою Ягою Та Бабою Каргою)
Баба Яга:
Досить , досить
  сперечатись  бо не зможемо кісток зібрати
Давай но краще туфлю теж поміряємо, може якась з нас теж підійде на роль принцеси?
Баба Карга:
Тьху стара!
Ти коли на себе в дзеркало дивилась?

Баба Яга:
Губи підмалюємо , брови розчешемо , носи підпудримо
Баба Карга :
Припудримо...... тут розумом та хитрістю треба
Баба Яга :
Тоді я стану сніжинкою – балеринкою . я танцюватиму а ти приміряй
Баба Карга:ой розсмішила...... балерина – зимою гола по снігу бігатимешь
Свої прикольні ноги показуватимешь?
Баба Яга:
Які ноги?
Прикольні?
Ніхто мені їх не колов, придумала – ноги як ноги 
он принц іде - підставляй йому ногу
Баба Карга :
Ні ти
(наставляють обидві ноги)
Принц:
Оце та
к ніжки!!!!! 
А ви на туфлю подивіться куди ж вам з вашим сорок п”ятим розтоптаним?
Баба Карга та Баба Яга:
Ах так!!!!
Ну добре
(шепочуться)
краще давай туфлю вкрадем.Підключай хитрість
Б.Яга :
Дай но я подивлюся туфлю мож і скажу тобі чия вона
(бере туфлю)
Б.Яга 6 Ми знаємо чия вона знаємо, зараз ми її приведемо – (втікають)
Ведуча:
Кому ж ти принце віддав свою туфельку
Вони ж її викрали, що ж ми будемо робити?
Фея  Тихше! тихше ! Здається хтось іде. Може це ті злюки повернулись?
З′ЯВЛЯЮТЬСЯ ПІД МУЗИКУ КІТ БАЗІЛІО ТА ЛІСА АЛІСА.
БАЗІЛІО. Пропустіть-но бідного, сліпого, глухого, німого(ой) Кота Базиліо.
АЛІСА. Ух, що це за холоднеча така настала.
БАЗІЛІО. Так добре було на сонечку
на Кіпрі  загоряти.
Д.М. Не все коту масляниця, досить грітися, зима на дворі.
БАЗИЛІО. Давай знайдемо велике дерево, зріжемо, розпалимо вогнище і нагріємось.
АЛІСА. А ось і деревце – велике і гіллясте, багато дровець вийде.
БАЗІЛІО. Але ж воно прикрашене, якісь кульки на ньому, ліхтарики?
ВЕД. Та це ж новорічна ялинка.
АЛІСА. Не хвилюйтеся, зараз ялинку зріжемо, зберемо кульки, 
зробимо намисто і продамо, і грошики будуть.
БАЗІЛІО. А як грошики ділити? Знову скажеш, тобі -3, а мені -2. Не чесно так! Укушу!
АЛІСА. Не хвилюйся, Базиліо, а де ж моя сокира.
ВЕД. Що це ви надумали? Ви що не бачите, що прийшли на Новорічне свято,
де діти веселяться, співають, танцюють, а Д.М. їм за це дарує подарунки.
АЛІСА( до Базиліо) Ти чув, подарунки…А що ви сказали для цього треба?
Ведуча Фея:
Де ще шукати чарівну дівчину, яка загубила туфельку?
Зостається лише один вихід -гукати Діда мороза, який має більшу силу саме в цю новорічну ніч. Нехай нічка-новорічка покличе його!
 25 Нічка – новорічка
Ой дідусю, наш Морозе
Ти прийди до нас с морозом
Швидше стукай у вікно
В гості ждем тебе давно
Ой дідусю, бородатий
Ти прийди до нас на свято
Принцу поможи в цей час
Ти почуй, дідусю, нас
Дід мороз наш чарівник,
 ти прийди на новий рік!
26 Дід Мороз:Здрастуйте, шановні гості  та діти !
Вітаю вас зі святом!
Із Новим роком всіх поздоровляю!
Здоров'ячка міцного, радості бажаю!
Дід Мороз :Чув я, що у вашому королівстві є принц, який не може знайти свою чарівну принцесу Але цьому горю я можу зарадити.
(стукає посохом 3 рази звучить музика заходить
Снігуронька)
Снігуронька:(Пісня)
Дід Мороз: Ну що, принц – міряй туфельку Снігуроньці
Ведуча:
Ой лишенько , не зможе Принц її п
риміряти
Викрали її Баба
Карга та Баба Яга
Дід Мороз :

А..... знову ця нечиста на святі.... і скільки років бавляться , потім вибачення просять і кожен рік знову за своє!! Ну я зараз їм покажу!!!!
А ну сніги північні , а ну хуртовини люті принесіть меня сюди Бабу Ягу та Каргу
(Дід Мороз чаклую , з”являється Баб Яга та Бяб Карга)
Баб Яга :Ой солоденький наш (стукає Каргу в спину) падай на коліна
Карга: О, найгарніший чоловік цього лісу не гнівайся на нас
Ми лише хтіли туфульку приміряти , а то он принц всім міряє і страшним і кр
ивим , а нам ні!!!
Разом:
МИ БІЛЬШЕ ТА К Н Е Б
уДЕМО!!!!
Дід Мороз :
Ну як так то добре – віддавайте туфлю
(віддають ) (Принц підходить, міряє )
27 Фея: ось і господарка чарівного черевичка!
Тепер принц і Снігуронька зустріли одне одного. А король ,королева , Дід Мороз і Снігурка  радіють за них.
Снігурка: РІК новий вже так близенько
Кілька днів всього пройде
Він постукає раденько
І в життя до нас прийде

Принесе нам щось новеньке
Комусь здійснення надій
Щастя прийде в дім гладенько
І додасть рожевих мрій

Підростуть на рік всі діти
Постаріють дідусі
Та сміятись і радіти
Будуть в Новий рік усі
Пісня «Новий рік вже у нашій хаті»
Наталія Май
28Дід Мороз
З Новим роком вас вітаю,
Щастя від душі бажаю;
І щоб був наступний рік
Значно кращий, ніж торік!
29 Снігуронька
Рік новий - казковий час!
Хай здивує щастям ВАС
Рік добра і рік кохання.
Тож приймайте привітання:
Будьте добрі та здорові,
Побажаємо любові,
Світла й радощів багато,
Щоб життя було як свято!

(Д. М. роздає подарунки)



Виховна година




«СНІД – смертельна загроза людству. Знати, щоб жити!!!»

Мета: дати учням елементарні знання про СНІД, основні шляхи зараження цією хворобою, як захиститись від СНІДу,профілактика цієї хвороби
Обладнання: роздавальний матеріал (анкета «Перевір свої знання про СНІД»); плакат із відповідями на за­питання анкети. ПК та  інтерактивна дошка.
1. Ми сьогодні зібрались, щоб поговорити про здоров”я, як його зберегти в цей час, коли планетою крокує чума нашого століття – СНІД. СНІД переходить усі кордони. Захоплює у свої жорстокі тенета дедалі більше людей. Наша виховна година присвячена всесвітньому дню боротьби зі СНІДом, який вперше проголосили 1-го грудня 1988 року Всесвітньою організацією охорони здоров'я. І протягом наступних 45 хв. ми дізнаємось що таке СНІД та як від нього вберегтись.
 2. Але спочатку трохи історії. У 1976 році в США, де порівняно добре розвинута медицина, уважні лікарі виявили доти не відому хворобу. Без видимої на той час причини хворі втрачали природний захист протии мікробів – імунітет. Мікроби, які відносно мирно співіснують на здоровому тілі, буквально підточували цих хворих. Ніякі антибіотики не допомагали.Перші виявлені хворі дещо відрізнялися своєю поведінкою: Були розбещені люди та кололи в вену наркотики. Пізніше виявили нову хворобу в людей, яким переливали кров (з різних причин). У них такожз’являлось нездужання, набрякали лімфатичнівузли, утворювалися виразки в роті. Трималась підвищена температура. Надмірнопотіли навіть віднайменшого зусилля, особливо вночі. Починались різні інфекційні ускладнення: тривалий розлад кишечника, запалення внутрішніх органів, швидко починалось запалення легень. Хворі катастрофічно втрачали вагу. І ніяке лікування не допомагало. У 1981 році допитливі вчені під керівництвом Галло та Монтаньє під електронним мікроскопом в крові хворого розгледіли вірус, який пізніше назвали вірус імунодефіциту людини (скорочено ВІЛ), який уражає клітини крові, що захищають організм від інфекційних захворювань, розвитку злоякісних пухлин та інших уражень. Унаслідок дії ВІЛ відбувається глибоке ушкодження імунної системи, і людина стає беззахисною перед збудниками різних інфекцій.
3. Отже, що ж таке ВІЛ та СНІД?  Яка між ними різниця?
Давайте рощифруємо ці абревіатури.
В – «Вірус» - збудник захворювання
 І – «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції організму від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Л – «Людини»
СНІД – особливо небезпечна хвороба, яка несе смертельну загрозу людству. Це інфекційне захворювання здатне за 10 - 20 років поставити рід людський під реальну загрозу вимирання.
 С – «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність хвороби
Н – «Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не властивий від народження
І – «Імунного» - стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Д – «Дефіциту» - у даному випадку відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.
ВІЛ – це інфекційна хвороба. Підступність ВІЛ-інфекції в тому, що після зараження людина може тривалий час не відчувати ознак хвороби, вважати себе здоровою і водночас заражати інших — насамперед своїх сексуальних партнерів та партнерів по голці. Період безсимптомного носійства може тривати від 2 місяців – до 10 і більше років, після чого розвивається СНІД – остання стадія розвитку ВІЛ-інфекції.До цього часу СНІД залишається невиліковною хворобою.
4. Давайте наочно розглянемо як же діє ВІЛ та СНІД на організм людини. Імунітет захищає організм людини від хвороб, але ВІЛ знищує імунітет, а хвороби вбивають людину.
5. Статистика у світі:
Сьогодні число ВІЛ-інфікованих у світі перевищує 40 млн., а померло від цієї хвороби — 25 млн. людей. Кожної хвилини в світі близько 8 людей інфікуються ВІЛ. 65% ВІЛ-інфікованих – молоді люди від 14 до 28 років. Статистика в Україні: Україна за темпами розвитку ВІЛ-інфекції займає одне з перших місць у світі, наздоганяє навіть Африку. На жаль, Україну визнано державою, яка від ВІЛ/СНІДу в Східній Європі постраждала найбільше. Сьогодні в нас офіційно зареєстровано 49 тис. осіб, що мають статус ВІЛ-позитивних. Серед них майже 4 тис. дітей у  віці до 14 років. Вражаючі факти, чи не так?
6. Щоб вберегтися від цієї страшної хвороби, ми, насамперед, повинні знати шляхи її передачі. Впевнена, що ви вже багато про це чули та знаєте, то ж давайте разом визначимо як можна заразитися ВІЛ та якими шляхами СНІД не передається?
 Шляхи зараження ВІЛ/СНІД:
• Через кров (при використанні нестерильних шприців, при переливанні неперевіреної крові)
• При статевих контактах з ВІЛ-інфікованою людиною
• Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини (під час вагітності, пологів, кормління)
• При створенні татуювань і пірсингу, під час гоління, манікюру, інших косметичних процедур та медичних маніпуляцій, які супроводжуються пошкодженням цілісності шкіри чи слизових оболонок з використанням нестерильних інструментів.
СНІД не передається:
• Через побутовий контакт (під час чхання, кашлю, спільного проживання, роботи в одному приміщенні, користування посудом,рукостискання). Не треба боятися подати руку,обійняти інфіковану і хвору людину, не страшні також дружні поцілунки, якщо на губах відсутні виразки чи тріщинки.
• Через піт, слину та сльози, оскільки кількість вірусних частинок у цих рідинах надзвичайно мала для зараження
• Передача ВІЛ через укуси комарів чи інших комах не доведена, бо коли комар жалить людину, він упорскує свою слину, де вірусу практично немає. В організмі комахи вірус розмножуватися не здатний.
 7. Отже, є три шляхи передачі ВІЛ/СНІД
 • Через кров (при використанні нестерильних шприців, при переливанні неперевіреної крові)
 • При статевих контактах з ВІЛ-інфікованою людиною
• Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини (під час вагітності, пологів, кормління)
8. Перші симптоми хвороби спостерігаються в середньому через 1,5-3 місяці після інфікування.
 Які ж ознаки розвитку хвороби:
 • Втрата ваги
• Людина відчуває постійно втому
• Довго може триматися температура
• Підвищена пітливість, навіть при найменших зусиллях
• Частий пронос
• Спостерігається сухий кашель і задишка
 • Легкі інфекції, наприклад простуда, тривають значно довше і протікають складніше, ніж звичайно
 • Може початися пневмонія, коліт, герпес, грибкова інфекція в порожнині рота, горла, стравоході, прямій кишці
 • Хворі СНІДом більш уразливі відносно раку. Хвороба триває кілька років, людина виснажується і гине.
9. На сьогодні ВІЛ-інфекція не має радикальних засобів лікування, тому головною зброєю в боротьбі з поширенням вірусу є попередження нових випадків інфікування.
 У зв'язку з цим необхідно:
• приймати правильні щодо свого здоров'я рішення, намагатися протистояти таким факторам ризику, як потреба експериментувати, самостверджуватися під тиском з боку однолітків та наркодільців;
 • уникати випадкових статевих контактів, бо чим більше сексуальних партнерів, тим вищим є ризик інфікування. Застосування презервативів значно знижує можливість інфікування.
• важливо знати, що вагітні ВІЛ-інфіковані жінки можуть запобігти народженню хворої на ВІЛ-інфекцію дитини, якщо вони якнайраніше звернуться в жіночу консультацію для проведення профілактичного лікування.
 10. Чи існують ліки від СНІДу:
Зусилля вчених спрямовано на винайдення ефективних методів подолання СНІДу, однак поки що говорити про успіх, про перемогу над вірусом ВІЛ передчасно. За оцінками експертів, сьогодні понад 50 млн. жителів планети Земля є ВІЛ-позитивними, а понад 20 млн. - вражені СНІДом. Кожного дня у світі інфікується 15-16 тис. осіб, переважно молодого віку.
11. Що означає червона стрічка?
Червона стрічка – це символ боротьби зі СНІДом, жодна акція в цій області не обходиться зараз без неї.Ця стрічка була задумана весною 1991 року. Її ідея належить художникові Франку Муру. Стрічки як символ з'явилися вперше під час Війни в Затоці. Зелені стрічки, схожі на перевернену букву «V», стали символом переживань, пов'язаних з вбивствами дітей в Атланті. Художник вирішив, що стрічка могла бути метафорою і для СНІДУ теж. 12. Для боротьби зі СНІДом проводяться численні акції, найвідоміша в Україні «Антиснід» Олени Пінчук, благодійні концерти іззалученням відомих співаків, виставки-презентації.
13. Кожна людина повинна до кінця усвідомити всю небезпеку, яку несе СНІД і зробити все можливе, щоб уберегти себе і своїх близьких від цієї страшної інфекції,бо СНІД може увійти практично в кожен дім, кожну сім”ю. Бережіть себе!
А тепер давайте підведемо підсумки сьогоднішньої виховної години. Дайте відповіді на такі запитання.
 Тест «Перевір свої знання про СНІД»
1.      Що таке ВІЛ?
 2.     Що таке СНІД? Що ви знаєте про цю хворобу?
3.      Чи   спричинює   вірус   імунодефіциту   людини   (ВІЛ) СНІД?
4.      Чи уражає ВІЛ імунну систему організму?
5.      Чи відрізняються за зовнішнім виглядом ВІЛ-інфікований та хворий на СНІД від здорової людини?
6.      Чи передається СНІД через поцілунок?
7.      Чи передається СНІД через нестерильний медичний інс­трументарій?
8.      Чи передається СНІД через укуси комах?
9.      Чи можна виявити вірус відразу після інфікування?
10.    Чи передається ВІЛ /СНІД  через користування спільним рушником?
11.    Чи передається ВІЛ /СНІД  через рукостискання?
12.    Чи передається ВІЛ /СНІД  через рухливі ігри?
 13.    Чи передається ВІЛ /СНІД  через чхання та кашель?
14.   Чи має медицина ліки від СНІДу, вакцину, що пере­шкоджала б інфікуванню?
„Елементарні правила безпеки"

ТИ НЕ ЗАРАЗИШСЯ ВІЛ,
ЯКЩО ДОТРИМУВАТИМЕШСЯ ПРОСТИХ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ

Елементарні-правила безпеки

·        Будь обережним! Ніколи не грайся шприцами, які ти випадково знайшов на вулиці, і навіть не торкайся їх!
·        Якщо ти випадково вколовся знайденим шприцом, негайно повідом про це дорослих
·        Уникай всяких контактів з чужою кров'ю. Якщо це все-таки трапилось, добре промий шкіру проточною водою та негайно повідом дорослих
·        Слідкуй за тим, щоб медичний працівник, який тебе обслуговує,   використовував гумові рукавички та одноразові шприци

ВІЛ-ІНФЕКЦІЯ НЕ ЗАВАЖАЄ ДРУЖИТИ!

Хочеться закінчити такими словами:
Я бажаю вам : любіть свою сім’ю,
Збережіть її від страху і жалю.
Будьте твердими у справах і думках,
Тільки у хороших.
Не давайте вас зламати й підкорить,
Бо на світі треба гідно всім прожить.
Кожен з вас це може.
Дякую всім за увагу.






                       Сценарій до свята 8 Березня

1.В. Подивіться у вікно – сьогодні  восьмий день весни. Надворі ще холодно і сніжно, але прислухайтеся до себе і відчуєте, як бринить у вашому серці маленький дзвіночок. То дзвіночок  надії, яка повертається до нас із весною.

2.В. Коли настає тепло і на вулицях зявляються весняні квіти, ми відзначаємо свято 8 Березня. У цей день людство вшановує жінку: жінку – матір, жінку – кохану, жінку – трудівницю, жінку – берегиню життя на Землі.

1.В. Кажуть, в Парижі найкращі жінки,
        Але мабуть усе навпаки.
        Найкращі жінки живуть в Україні,
        Всі українки – справжні перлинки.

2.В. Пора їх в скульптурі відтворити,
        В Луврі з Венерою в ряд помістити.
        Усіх затьмарять вони красою.
        Ви, мабуть, будете згодні зі мною?

1.В. Тож ми сьогодні всіх привітаємо,
        Щиро сьогодні всім побажаємо:
        Щоб сонце світило мирно і ясно,
        А наші жінки всі були прекрасні.
       
 2.В   Яка висока і прекрасна мудрість у цих рядках! У кого з нас не бринить щемливо душа, коли вслухуємося в мудру, сердечну пісню, коли чуємо ніжні слова. У такі хвилини хочеться палко любити, вірити, сподіватися, прощати.

1.В.  Це маленьке свято ми приурочуємо весні, надії, любові і нашим дорогим мамам, бабусям, сестричкам, усім, усім жінкам.

2.В.  Тож починаймо.
у.Дарунків, золота не маємо,
Щоб до ніг тобі зложити.
Однак всі разом присягаємо,
Що доки тільки будемо жити,
Любов сердець своїх маленьких
Тобі дамо, кохана ненько!

Виконання частівок

В наших мам сьогодні свято,
Їх вітаємо усіх!
В нас частівок є багато,
А у мам веселий сміх!

Ми сьогодні разом з татом
Готували мамі свято.
Куховарили удвох,
Кіт зі сміху ледь не здох.

Ну, а ми удвох із братом,
Готували “ олівє”
Ну, а потім скуштували,
І потрапили в «піке».

В кухні віник я шукав,
У квартирі прибирав.
Та залишилось від нього,
Три соломинки усього.

В перший раз всім на біду
Вимив я сковороду.
Потім татко тиждень весь
Мив мене та плакав десь…

Шили разом ми із татом
Подарунок сестрі в свято.
Мало бути у нас плаття,
Вийшла стрічечка у Каті.

Десь затрималась бабуся,
Став просити я дідуся,
Щоб він щось приготував,
Дуже швидко дід втікав!

Маму я свою вітав,
Мити посуд помагав,
Всі тарілки перебив,
І до чашок приступив

Ми частівки проспівали,
Звеселили трохи вас.
І усім, усім бажаємо
Щастя, посмішок від нас!

1.в. Чи є краще, більш кохане слово в усіх мовах світу, ніж мама! Мабуть немає.

2.в. А чи знаєте ви, що у багатьох з них слово «мама» починається літерою «М».

1.в. Ось послухайте:
Мама – українська
2.в. Майка –болгарська, а Матка – польська і чеська.

1.в. Мітір – грецька, Мор – норвезька, а Ме – в’єтнамська.

2.в. Мудер – голанська, Медер – шведська і датська.

1.в.Мадре – іспанська та італійська, Мазе – англійська, а Мутер – німецька.

2.в. Ман – португальська, а Мер – французька…

1.в. Слово «мама» росте з нами тихо, як ростуть дерева, сходить сонце, розквітає квітка, як тихо світить вечірня зоря і гладить по голівці рідна рука.

2.в. Ми складаємо шану і дяку всім матерям. Бо як вічне життя на землі, так вічна мати – символ Добра, Миру, Щастя
1.у.
Сьогодні у світлій цій залі,
Під поглядом теплих очей,
Ми вас, наші мами, вітаємо
Від імені вдячних дітей.

5.у.
Спасибі вам і за роботу,
За руки ваші і турботу,
За те, що кожен день і час
Ви турбуєтесь про нас.

6.у.
За доброту, за ніжність до нас
Ми дуже вдячні вам в цей час.
От тому вся дітвора
Бажає мамам всім добра.

1.В. Мама, мати, матінка, матуся... скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо ним ми звертаємося до найближчої, найдорожчої, найкращої, наймилішої для нас людини.

2.В. Мама... У всі часи всі народи величали її, як найбільшу святиню. Вона — корінь життя, берегиня роду людського...
1.В.
Свята і грішна,
Ніжна і жагуча,
Цнотлива й пристрасна, І сильна, і слабка,
Ти — жінка, неповторна і чарівна,
Ти — жінка, вічно мудра й молода.

2.В.
М'яка і владна,
Віддана і вільна,
Близька й далека,
Світла й потайна.
Ти — жінка, жінка — мати і дружина,
Безмежне море доброти й тепла.

1.В.
П'янка і чуйна,
Ліки і отрута,
Чужа і рідна,
Горда і проста,
Ти — жінка, королева й берегиня,
Мінлива, непізнанна, дорога.

2.В. Для вас дорогі жінки звучить вітання.

1.у.
Що найдорожче за все на землі?
Мамині руки і мамина ласка,
мамині очі, як зорі, ясні,
мамина пісня і мамина казка.

2.у.
Сповнене мудрості, віри й добра
мамине серце, як сонце гаряче,
Лагідне, ніби весняна пора, -
все зрозуміє і все нам пробачить.

3.у.
Мамо! Матусю рідненька,
Ти мій промінчик ясненький!
Я тебе щиро люблю,
зіроньку милу мою.

4.у.
Матінко — голубонько,
Люба моя квіточко!
Руки твої лагідні,
тепленькі, як літечко!

5.у.
В мами серце найдобріше,
Мама — квітка навесні.
В мами очі найгарніші,
ніби сонечка вгорі.

6.у.
Ви прийміть  від нас вітання,
І найкращі побажання.
Хай рікою щастя ллється!
Хай в сімї добро ведеться!
Хай живуть у серці почуття високі!
Хай дарує доля сто щасливих років!

Ось знову настало в матусечки свято,
Із татком удвох нам роботи багато.
В кімнаті прибрати й обід готувати.
Ой, дуже багато роботи нам з татом!
Хлюпоче вода, не квартира — басейн,
Пливуть тарілки, наче зграйка гусей,
Пожежа на кухні, чи повінь весняна?
Не знає за що вже хапатися мама.
Та що ж воно сталось? - питаю у тата.
Та це ж ми удвох готувались до свята!
1.В. Сьогодні хочеться висловити вдячність не тільки дорогим мамам, а й вам, милі, ласкаві, дорогі бабусі!

2.В. Адже це тільки ви, вмієте так безмежно любити своїх дорогих діточок, а тим більше онучат. Недаремно говориться , що справжні діти це — онуки.

1.В. Прийміть будь ласка вітання від наших учнів.

1.у.
Не можна і наших бабусь позабути,
Як можна їх лагідне слово не чути?
Бабуся встає кожен день на світанку,
Готує обід та співа колисанку.

2.у.
Буває, що наша бабуся сумує,
буває, як юна ретельно працює.
Всім нашим бабусям немає ціни,
Їх люблять онуки, бо добрі вони!

3.у.
Люба бабуся, тебе я вітаю,
Радості, щастя, здоровя бажаю!
Хай тобі сонечко світить яскраво,
квіти буяють і стеляться трави.


(Звучить пісня)

1.В. Велику роль у збереженні сім'ї відіграє жінка. Адже жінка не тільки берегиня роду, вона є душею сімейного вогнища.

1.ВНаші любі матусі послухайте , будь ласка, гумореску “Вітаннячко”

       -  Богдане, Богдане, ну, вставай!
-                                Чого ти хочеш, Діано?
-                                Не сиди мовчки, скажи щось тепле!
-                                Батарея!
-                                Та ні, щось ще тепліше.
-                                Дві батареї.
-                                Та ну тебе, скажи, щось ніжне!
-                                А-а-а... Мохер?
-                                Та не це, щось гарне!
-                                Ну, кольоровий мохер!
-                                Та тю на тебе. Богдане, та я прошу сказати щось чисте і гарне!
-                                Рушник чи що?
-                                Та ні, щось радісне й веселе!
-                                А, це ти мабуть хочеш, щоб я привітав тебе зі святом 8 Березня?
-                                Ну, нарешті, дійшло, як жирафі на треті сутки.
-                                Ну, вітаю, вітаю (трясе її за руку, дівчинка аж зубами клацає)
1.В. А ви знаєте, що кожна жінка у себе вдома — директор і завгосп, начальник цеху харчування, завідувачка дитячого сектора
2.В. А ще - уповноважена з постачання, міністр освіти і фінансів, повар — кулінар, кваліфікована швачка, прачка, прибиральниця...
Жінки можуть усе!
1.В. Але...при всьому цьому, які б рекорди не встановлювала б вона, жінка вміє залишитися жінкою: кмітливою, веселою, ласкавою, коханою, розумною, ніжною, вродливою, загадковою, жартівливою, привабливою. Недарма кажуть, що “ Усі протилежності сходяться в серці жінки ” Адже сам Бог сотворив її саме такою.
1.у.
Вас сьогодні, рідненькі,
Ми вітаємо зі святом.
Вам, бабусі і неньки,
Хочемо всім побажати:

2.у.
Хай щастя нещастя
У дім не пускає.
Хай скаже йому,
Що вас вдома немає,

3.у.
Хай радість з любовю
Вас кличуть в політ.
Бажаємо здоров'я
І довгих вам літ!

4.у.
Хай роки ідуть, а лице молодіє!
Хай діти ростуть, голова не сивіє,
Хай жайвір вам пісню на щастя співає,
А радість весною в душі процвітає!

(Вручення квітів)

1.В. Дозвольте сьогодні
Усім побажати
Багато хороших і сонячних літ.
Бабусям і мамам, сестричкам в це свято

Разом:

Подарувати весь сонячний світ!

2.В.На цьому свято наше закінчується. Ми бажаємо вам вічної весни у серці, кохання, дорогі жінки!
Щиро вітаємо тисячу раз,
Щастя бажаємо в святковий цей час.
Сили вогненної, праці натхненної,
Радісних літ.
Ми вам даруємо цілий світ.

Пісня



Тема: Будь обережним на дорогах


Немає коментарів:

Дописати коментар